Bloog Wirtualna Polska
Są 1 263 162 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS
Kategorie

Coś o Astrze

piątek, 18 maja 2012 11:56

 

Nowa generacja Astry będzie montowana w Gliwicach - Opel     W ramach planu rewitalizacji działalności w Europie Opel/Vauxhall potwierdził dziś, że umieści produkcję nowej generacji kompaktowego modelu Astra do zakładów w Ellesmere Port (Wielka Brytania) oraz w Gliwicach (Polska).



Decyzja o lokalizacji produkcji w Ellesmere Port była możliwa dzięki zawarciu przełomowego porozumienia z pracownikami, które wczoraj zaakceptowała tamtejsza załoga. Porozumienie będzie obowiązywać przez cały okres produkcji Astry nowej generacji.
Zgodnie z porozumieniem w fabryce zostanie wdrożonych kilka rozwiązań operacyjnych poprawiających elastyczność i obniżających koszty stałe, a tym samym znacząco poprawiających konkurencyjność kosztową zakładu. Dzięki temu Ellesmere Port stanie się jednym z najbardziej konkurencyjnych zakładów produkcyjnych Opla/Vauxhalla.
Od początku w 1998 r. zakład w Gliwicach utrzymuje znakomitą jakość produktów marki Opel/Vauxhall przy bardzo konkurencyjnych kosztach. Ponadto zakład wykazuje zaangażowanie w ciągłe doskonalenie. Wszystkie te elementy były brane pod uwagę i miały decydujący wpływ na decyzję o ulokowaniu produkcji nowej generacji Astry właśnie w Gliwicach.
Montaż nowego kompaktowego samochodu powinien ruszyć w 2015 r. Oczekuje się, że zakłady pracujące na trzy zmiany będą rentowne przy wykorzystaniu pełnych mocy produkcyjnych. Opel/Vauxhall planuje zainwestować 300 milionów euro w obydwu obiektach w celu ich dostosowania do najnowszych standardów produkcyjnych i potrzeb związanych z produkcją nowego modelu. Firma spodziewa się utworzyć około 700 nowych miejsc pracy w Ellesmere Port.
Opel/Vauxhall będzie także starał się zwiększyć udział lokalnych kooperantów w produkcji Astry, co przyczyni się do powstania kolejnych miejsc pracy w regionach obydwu zakładów. Prezes firmy Opel/Vauxhall, Karl-Friedrich Stracke, powiedział: Jestem zadowolony, że udało się nam zawrzeć odpowiedzialne porozumienie z pracownikami zabezpieczające przyszłość Ellesmere Port. Dzięki sprawdzonej jakości produktów powstających w Ellesmere Port i Gliwicach oraz nowemu porozumieniu zapewniającym znaczną konkurencyjność cenową obydwa zakłady można będzie zaliczyć do filarów naszej europejskiej bazy produkcyjnej.
Opel/Vauxhall nie przewiduje, aby zapotrzebowanie na moce produkcyjne dla kompaktowego modelu przekraczało możliwości obydwu zakładów. Dlatego produkcja Astry w Rüsselsheim zakończy się z chwilą wycofania obecnego modelu z oferty w 2015 r.
Zakład w Rüsselsheim odgrywa ważną rolę w naszej strategii wzrostu. To jeden z najnowocześniejszych obiektów, ze znakomitą i wysoce wykwalifikowaną załogą, osiągającą świetne wyniki pod względem jakości produkcji. Jest to także jedyny zakład, w którym powstaje nasz flagowy model, czyli Insignia. Naszym zdaniem zakład ma przed sobą pewną przyszłość, ale musi utrzymać konkurencyjność poprzez zwiększenie elastyczności i obniżenie jednostkowych kosztów produkcji – dodał Stracke. Opel bada obecnie kilka alternatywnych propozycji produkcji w Rüsselsheim od 2015 r. poza modelem Insignia

 


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (10) | dodaj komentarz

Nowe BMW

piątek, 18 maja 2012 11:53
BMW 135is 8

Kontynuując tradycję wyczynowych modeli BMW „is” bawarski producent przygotował właśnie ulepszoną wersję coupe i kabrioletu serii 1 o nazwie BMW 135is. BMW Coupe i Cabrio 135is mają prezentować wszystkie cechy, które sprawiły, że model 135i odniósł taki sukces wśród miłośników szybkiej jazdy, jednak będą wyróżniać się większą mocą, ciekawszym „gangiem” silnika i lepszą dynamiką.

Oba modele wyposażono w obsypany nagrodami, 3-litrowy silnik TwinPower Turbo z Valvetronic, wtryskiem bezpośrednim i turbosprężarką twin-scroll. Silnik 135is został dostrojony tak, by zwiększyć jego moc do 320 KM, a maksymalny moment obrotowy do 317 Nm, przy zachowaniu takiego samego poziomu emisji CO2 i zużycia paliwa, co w modelu BMW 135i. Standardowy układ wydechowy wymieniono na wariant wyczynowy, ulepszono także system chłodzenia silnika. Oba modele BMW 135is będą oferowane zarówno ze standardową, 6-biegową przekładnią manualną, jak i opcjonalną, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. BMW 135is jest wyposażone w sportowe zawieszenie.

Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) zastosowany w tych modelach BMW obejmuje również funkcję dynamicznej kontroli trakcji (DTC). Pozwala ona na elektroniczną interwencję zapobiegającą utracie kontroli nad pojazdem przez kierowcę – jednak w BMW 135is podwyższono próg, od którego funkcja ta jest aktywowana. Pozwala to kierowcy na bardziej dynamiczną jazdę na suchych nawierzchniach i zapewnia większą elastyczność podczas jazdy w trudniejszych warunkach, na przykład po śniegu. Kierowca może także całkowicie wyłączyć oba systemy.

Wygląd zewnętrzny BMW 135is Coupe/Cabrio charakteryzują 18-calowe obręcze, czarna, błyszcząca atrapa chłodnicy, czarne obudowy lusterek bocznych i specjalne plakietki – wszystkie te elementy to uzupełnienie standardowych komponentów pakietu M Sport.

We wnętrzu znalazły się nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła ze stali szlachetnej, specjalne plakietki i (opcjonalna) tapicerka skórzana z niebieskimi szwami na sportowych fotelach.

Nowe BMW Coupe i Cabrio 135is pojawią się w salonach sprzedaży jesienią tego roku.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (4) | dodaj komentarz

Czas na Ferrari

środa, 16 maja 2012 13:42

Ferrari 612 Scaglietti dla brytyjskiej policji!

Ferrari stworzyło specjalną, policyjną wersję czteromiejscowego modelu 612 Scaglietti, który będzie wykorzystany podczas rozpoczynającej się 18 kwietnia w Wielkiej Brytanii imprezy uświetniającej 60-lecie istnienia firmy Ferrari. Samochody oznaczone symbolem HGTS zostały pomalowane w kolorach policyjnych i będą prowadzone przez oficerów policji na samym czele stawki biorącej udział w imprezie. Do pokonania jest 1500 mil – zawodnicy startują w Belfaście, a meta znajduje się w Londynie.Specjalnym wyróżnikiem wersji Scaglietti będzie lakier Blu Tour de France oraz beżowe wnętrze. Auto wyposażono w sportowy pakiet zawieszenia Handling GTS, a we wnętrzu umieszczono fotele w stylu Daytona obszyte specjalnymi nićmi oraz żółty obrotomierz. Żółte akcenty znalazły się również na zewnątrz w postaci zacisków hamulcowych. Cena Ferrari 612 Scaglietti w specjalnej specyfikacji policyjnej wynosi 200 411 funtów. W cenę wliczona jest czteroletnia gwarancja.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Był Volkswagen teraz Audi

środa, 16 maja 2012 13:31

Audi po raz kolejny zaprzeczyło, jakoby było zainteresowane wejściem do F1 w najbliższej przyszłości. Plotki o chęci zjawienia się koncernu VW w F1 krążą już od jakiegoś czasu.
Gdyby VW wystawił zespół w Formule 1, niemal na pewno startowałby on pod marką Audi. Jest to związane z obecnością w F1 BMW i Mercedesa - głównych rynkowych rywali Audi. Ostatnie plotki mówią też o tym, że Audi chce wykupić Coswortha, producenta wyczynowych silników, aby ułatwić sobie wejście do F1.
Dr Wolfgang Ullrich, szef sportu Audi, w wywiadzie dla gazety Salzburger Nachrichten kategorycznie zaprzeczył jednak zainteresowaniu firmy wejściem do F1. - To nie jest temat dla nas - powiedział Ullrich.
Audi aktualnie udziela się w serii DTM oraz w wyścigach długodystansowych modelem R10 TDI, napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Zdaniem Urlicha, to jest o wiele ważniejsze, gdyż znacznie więcej technologii z niższych serii wyścigowych da się przenieść do samochodów drogowych. - Silnik kręcący się do 18 - 20 tys. obrotów jest mocno oddalony od tego, czego potrzeba w "prawdziwym życiu" - mówi Ullrich.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

a to ciekawe...

środa, 16 maja 2012 13:06

Z informacji uzyskanych przez Automotive News, Rovery mają wrócić do produkcji... w Chinach. Shanghai Automotive wykupił od BMW prawa do używania oryginalnej nazwy w ich wersji Rovera 75.
Rover zbankrutował kilka miesięcy wcześniej. Chińczycy kupili już wcześniej oprzyrządowanie do produkcji jednostek napędowych Rovera a także prawa do nazwy MG, wraz z licencją na sportowego MG TF. Teraz mają zapłacić jeszcze w 22 miliony dolarów za możliwość korzystania z nazwy Rover.
Pierwsze prototypy chińskich Roverów są już testowane na drogach Azji i Europy. Do sprzedaży mają trafić w 2007 lub na początku 2008 roku. Co ciekawe, jest możliwe, że będą oferowane także na rynkach europejskich.


Podziel się
oceń
0
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

środa, 16 sierpnia 2017

Licznik odwiedzin:  1 611  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Archiwum

O moim bloogu

Witaj na moim blogu...

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 1611

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Teleshow

Pytamy.pl